Parhaat treenivarusteet treenaamiseen!

parhaat-treenivarusteet

Treenivarusteet?

 

Treenivarusteilla saat tehtyä liikkeesi hyvin ja turvallisella tekniikalla. Esimerkiksi kunnollinen vyö auttaa sinua pitämään paketin kasassa pitkän ja raskaan kyykkysarjan ajan. Vyö onkin ensimmäinen varuste hankinta, jota suositellaan. Varusteilla saat myös enemmän irti treeneistäsi raskaita painoja nostaessasi. Suuremmilla painoilla huonolla tekniikalla totutetut liikkeet menevät, kuten aikaisemin sanottu hukkaan. Nämä aiheuttavat pelkästään vammoja ja kipua.

 

Treenivarusteitakin on monenlaisia ja eri tarkoituksiin, mikä kannattaa pitää mielessä niitä ostaessa. Perinteinen ja oman kuntonsa vuoksi treenaajan ei kannata alkaa ostamaan monen sadan euron kalliita kyykky tai maastaveto pukuja, jotka on tarkoitettu muutenkin vain kisa suorituksiin. Kaikkien kannattaisi aloittaa ostamalla hyvä ja oikean kokoinen vyö itselleen, jolla saa hyvän tuen keskivartalolleen raskaissa nostoissa. Seuraavaksi voisi harkita, esimerkiksi veto remmien tai rannetukien ostamista. Vetoremmit auttavat sinua viemään sarjasi turvallisesti loppuun asti silloin, kuin otevoimasi loppuu ensimmäisenä kesken. Olemme koonneet parhaimmat treenivarusteet, jotka löydät tämän alta!

Parhaat treenivyöt:

1. Gorilla Wear Gear Full leather Padded Belt

Gorilla Wearin Full Leather Padded Belt on stabiili ja laadukas nostovyö. Luotettava pehmustettu nahkavyö raskaisiin nostoihin.

– Antaa stabiilin tuten raskaiden nostojen yhteydessä

– Mukava istuvuus

– 100% nahkaa

Full Leather Padded Belt Gorilla Wearin valmistajalta, on kestävä nahkavyö, joka antaa maksimaalisen ja stabiilin tuen raskaiden nostojen yhteydessä. Full Leather Padded Belt vyöllä on mukava istuvuus, vakaa tuki ja on 100% korkeanlaatuista nahkaa.

2. Chained nutrition Gear Weight Lifting Belt

Chained Nutrition Weight Lifting Belt – Lujatekoinen vyö raskaisiin nostoihin! Nopea ja pitävä lukitus.

 

– Raskaisiin treeneihin, joissa keskivartalo tarvitsee tukea

– Chained Nutrition -brodeeraus

– Vyön materiaali: Aito nahka mokkaviimeistelyllä

– Soljen materiaali: Teräs/Chrome plated steel

– Paksuus: 10 mm

– Leveys: 10 cm

Koko-opas: Vyötärön ympärysmittasi. Mitat on annettu sisimmäistä reiästä uloimpaan reikään. Jos saat mitaksesi esimerkiksi 84 cm, valitse koko M.

 

Koot:

 

Small:  60 cm – 80cm

 

Medium: 75cm – 95cm

 

Large: 85cm – 105cm

 

X-Large: 100cm – 120cm

Naisille:

1. Better Bodies Gear Weight Liftin Belt

Better Bodiesin painonnostovyö joka antaa erittäin hyvä tuen painaville nostoille!

Better Bodiesin valmistama painonnostovyö on laadukasta nahkaa, sisäpuoli vuorattu mokkanahalla. Kaksi kulutusta kestävää materiaalia, jotka tarjoavat mukavuutta ja vakautta! Selässä tyylikäs Better Bodies -painatus.

 

– Valmistettu laadukkaasta nahkasta, sisäpuolella mokkanahkainen vuoraus.

– Nikkelitön solki.

– Kauniit yksityiskohdat.

– Normaali istuvuus, selässä 10 cm:n tuki.

– 100 % nahkaa.

Koko-opas:

 

S: 65 – 80 cm

M: 75 – 90 cm

L: 85 – 100 cm

XL: 94 – 110 cm

Rannetuet:

1. Better Bodies Elastic Wrist Wraps

Elastic Wrist Wraps – Elastiset rannetuet koviin treeneihin!

– Tukea raskailla painoilla suoritettaviin intensiivisiin treeneihin

– Velcro® -kiinnitys antaa erinomaisen säädettävyyden ja istuvuuden

– Peukalosilmukka pitää tuen paikoillaan kiinnittäessäsi sitä ranteeseen

– Alkaessasi treenata, ota peukalo silmukasta ja tartu painoihin!

– One size fits all

– 80% puuvilla, 20% kumi

– Toimitetaan pareittain

Vetoremmit ja gripit:

1. Versa Gripps Classic Authentic

Versa Gripps, Classic – ALL IN ONE – Paras treenikaveri! Huippusuosittu Versa Gripps on samalla treenihanska, vetoremmi ja rannetuki.

– Todella vahva ote tangosta tai laitteen kahvasta

– Ergonominen tuki ranteelle

– Suojaa käsiä kovettumilta

– Ainutlaatuinen, erittäin hyvän pidon antava materiaali

– Valmistettu USA:ssa

– Versa Gripps on varuste, jota ilman et halua olla, kun olet kerran sitä kokeillut!

 

Vetoremmin, treenihanskan ja rannetuen yhdistelmä, Versa Gripps, auttaa sinua viemään raskaan sarjan loppuun asti, vaikka käsien puristusvoima heikkenisi loppua kohti. Muotoilu takaa hyvän otteen tangosta/painoista ja suojaa samalla käsiäsi kovettumilta. Quick-release toiminto tekee käytöstä helppoa ja painot voi turvallisesti pudottaa treenin aikana. Versa Gripps Classic sopii täydellisesti sinulle, joka olet hankkimassa ensimmäistä ote-apuvälinettäsi. Kämmenen peittävä osa on hieman lyhyempi, kuin Pro-mallissa. Materiaali on hyvin kestävää ja takaa pitävän otteen.

Versa Gripps – Classic koko-opas (Mittaa ranteen ympärysmitta):

X-Small: 12.7cm – 15.24cm

Small: 15.25cm – 18cm

Reg / Large: 18cm – 20.3cm

X-Large: 20.3cm+

2. Star Gear Leather Lifting Straps

Star Gear Leather Lifting Straps

 

Etkö voi tai halua käyttää magnesiumpohjaisia pitotuotteita, kun nostat painoja tai kiipeilet, mutta haluat silti taata varman pidon? Silloin Star Gearin Leather Lifting Straps -vetoremmit ovat kuin tehty sinulle! Valmistettu aidosta nahasta säädettävillä silmukoilla, jotka sopivat kaikille ranteille.

 

Vetoremmit auttavat sinua nostamaan enemmän ja pidempään

Oikeilla treenivälineillä voit parantaa suorituskykyäsi, jaksaen paremmin ja pidempään. Star Gear Leather Lifting Straps -vetoremmit ovat hyvä valinta sinulle, joka tykkäät harjoituksista, kuten leuanvedoista, kulmasouduista ja maastavedosta, sillä ne antavat käsillesi turvallisen ja hyvän otteen. Hyvä vaihtoehto myös salilla treenaamiseen, jos siellä ei sallita pölyävän kalkin käyttöä.

 

Star Gear Leather Lifting Straps -vetoremmeissä on monia hyviä puolia:

– Suojelee käsiä kovilta ja uurteisilta levytangoilta

– Tarjoaa lisätukea ranteille

– Antaa hyvän ja luotettavan pidon

– Auttaa sinua nostamaan enemmän ja kauemmin

– Valmistettu kestävästä nahasta säädettävillä rannesilmukoilla

– Säädettävät ja kestävät

 

Vetoremmit pujotetaan ranteisiin ja kiedotaan sen jälkeen metallitangon ympärille, jotta kädet saavat paremman otteen sekä enemmän tukea, jolloin jaksat nostaa enemmän ja kauemmin. Silmukat ovat säädettävissä, jotta ne sopivat kaikkien ranteille. Koska vetoremmit on valmistettu nahasta, ne kestävät todella pitkään.

 

 

Tuotetiedot:

 

Materiaali: nahka

Väri: ruskea

Pituus: 58 cm

Leveys: 3,5 cm

Myydään pareittain

Polvituki, esimerkiksi kovaan kyykkysarjaan:

1. RX Knee Sleeve

RX Knee Sleeve, 7mm, Black/Red – Rehbandin joustava polvituki vahvalla kompressiolla ja ergonomisella designilla!

– Polvituki ekstrajoustavalla rakenteella

– Sopii erinomaisesti toiminnalliseen harjoitteluun sekä liikkuvuutta vaativiin lajeihin

– Kompressio edistää verenkiertoa ja lämmittää niveliä sekä lihaksia

– Ergonominen design

– Stabiloi ja suojaa polvea

– Pysyy hyvin paikoillaan treenatessa

– Myydään kappaleittain

– Materiaali: SBS/Neopreeni 7 mm

– Kansainvälisen Voimanostoliiton (IPF) hyväksymä

Rehbandin Rx Knee Supportin rakenne perustuu patentoituun, anatomiseen muotoiluun. Tämän muotoilun ansiosta tuki seuraa erinomaisesti kropan liikkeitä. Polvituki auttaa sinua liikkumaan ilman, että polven lihasmassan kehittyminen rajoittuisi.

 

RX Knee Sleeve 7 mm on luokiteltu lääketieteellis-tekniseksi tuotteeksi. Siinä yhdistyvät seuraavat tärkeät osa-alueet: stabiliteetti, kompressio ja lämpö. Stabiliteetilla on sekä psyykkinen että fyysinen vaikutus turvallisuudentunteeseen. Kompressio auttaa estämään vammojen syntymistä ja ohjaa kropan liikkeitä terveyttä edistävään suuntaan. Lämpö suojaa niveliä vammoilta. Yhdessä nämä tekijät auttavat parantamaan suorituskykyäsi.

Parhaat treenikengät:

1. Adidas Power Perfect III

Kaikkien aikojen suosikki painonnostokenkä uudistetussa ja päivitetyssä mallissa. Hinta-laatusuhteeltaan paras markkinoilla oleva painonnostokenkä.  

 

– Päällys: Kevyt ja kestävä synteettinen nahka

 – Hyvä ilmanvaihtuvuus mesh kankaan ansiosta

– Derby-rakenne antaa vahvemman lateraalisen tuen

– Tarranauha kiinnitys tuo kengälle vakautta ja tarjoaa kantapäälle täydellisen tuen

– Koot 36-49

2. Gorilla Wear GW High tops

G!WEAR High Tops – Kevyet ja tasapohjaiset kengät Gorilla Wearilta! Erinomaiset kuntosalitreeneihin!

 

– Kevyet treenikengät tasaisella pohjalla

– Todella hyvät yleiskengät treenisalille

– Paketissa mukana lisänarut kenkiin sekä kenkäpussi

– Materiaali: 30% polyesteri, 70% PU

3. GW High Tops

G!WEAR High Tops – Kevyet ja tasapohjaiset kengät Gorilla Wearilta! Erinomaiset kuntosalitreeneihin!

 

– Kevyet treenikengät tasaisella pohjalla

– Todella hyvät yleiskengät treenisalille

– Paketissa mukana lisänarut kenkiin sekä kenkäpussi

– Materiaali: 30% polyesteri, 70% PU

Parhaat treenikuulokkeet:

1. Skullcandy Backbeat Fit 3200

Päästä irti harjoittelun aikana

 

Älä anna johtojen estää sinua. Vapauta harjoituksesi todellisilla langattomilla kuulokkeilla, jotka on suunniteltu antamaan sinulle vapaan ja luotettavan kuuntelukokemuksen sekä kuntosalilla että ulkona.

Kun tarvitset vähän lisämotivaatiota, 13,5 mm: n elementit, äänieristetty muotoilu ja kolme EQ-esiasetusta – kantavoimakkuus, tasapainoinen sijainti ja terävyys – auttavat tuottamaan syvän ja täydellisen äänen, niin saat tarvitsemasi ylimääräisen virran

 

Mukava ja vakaa istuvuus

 

Koe todellinen langaton vapaus muuttamatta sovitusta. Pehmeillä, joustavilla, kiinnitetyillä ja mukavilla korvaosilla BackBeat FIT 3200 -kuulokkeet pysyvät  korvilla vaikeimmissakin harjoituksissa.

Säänkestävä harjoitus

Ne ovat IP57-luokiteltuja, hienkestäviä ja vedenpitäviä. Kestävä rakenne ei koskaan epäonnistu edes äärimmäisissä sääolosuhteissa.

 

Kuule se mikä on tärkeää

 

Kun haluat kuulla enemmän ympäristöäsi, voit säätää Sound Mix- ja Awareness-tiloja luodaksesi henkilökohtaisen sekoituksen musiikista ja ympäristöstä. Joten voit keskustella kuntosali kumppanisi kanssa kuunnellessasi soittolistaasi tai pysy yhteydessä ulkomaailmaan, kun olet ulkona.

 

Akun kesto jopa 24 tuntia

 

Saat jopa 8 tuntia käyttöaikaa yhdellä latauksella. Lisäksi kuulokkeiden pehmeässä latauskotelossa voit ladat kuulokkeisiisi jopa 16 tuntia ylimääräistä kuunteluaikaa latausten välillä. Ja jos on kiire, nopea 15 minuutin lataus antaa jopa 1,5 tuntia akkua.

 

Keskeytymätön treeni

 

Toista, keskeytä, ohita kappaleita, vastaa puheluihin ja lopeta puhelut, säädä äänenvoimakkuus ja aktivoi älypuhelimen virtuaaliassistentti korvakuulokkeiden painikkeilla.

2. Skullcandy Indy true Wireless In-Ear

Indy True Wireless In Ear Headphones   

Bluetooth 5.0® Wireless Technology

– Akun kesto jopa 16 tuntia

– Mikrofoni, soittomahdollisuus, kappale- ja volyymiohjaus

– Kosketusohjaus

 

Skullcandy Indy -in-ear-kuulokkeet on suunniteltu sinulle, joka haluat nauttia musiikin kuuntelusta ilman häiritseviä johtoja. Täydellinen liikkuvalle ihmiselle niin treeniin kuin esimerkiksi koulu- tai työmatkolle. Ilman johtoja voit nauttia täydellisestä liikkumisen vapaudesta. Bluetooth 5.0 -yhteys takaa laadukkaan musiikin toiston. Kuulokkeet ovat vedenpitävät, joten voit käyttää niitä vaikka sateella.

 

 

 

Täysin langattomat

Skullcandy Indy -kuulokkeet ovat täysin langattomat, joten voit nauttia mahtavasta vapauden tunteesta.

 

Vedenpitävät

IPX4-luokitus takaa, että kuulokkeet kestävät vesipisaroita ja hikeä.

 

Kosketusohjaus

Kuulokkeiden hallinta onnistuu helposti yhdellä kosketuksella perinteisten painikkeiden sijaan.

 

Pitkä akunkesto

Kuulokkeiden akunkesto on 4 tuntia, ja mukana tulevalla latauskotelolla saat vielä yhteensä 12 tuntia kuunteluaikaa.

 

 

Pakkaus sisältää:

 

– Skullcandy Indy -kuulokkeet

– Latauskotelo

– MicroUSB-latausjohto

– Korvasovittimet (S,M,L)

Mihin kuntosalivarusteita tarvitaan?

Kehonrakennus ja treenaaminen painonnostolla, jos se tehdään väärin, on varma resepti vammoja varten. Joskus jopa tuskalliset ja pysyvät vammat tulevat ilmi aivan liian myöhään. Tämä artikkeli käsittelee treenaajien yleisiä vammoja aiheuttavia virheitä pyrkiessään rakentamaan kunnollisen ja lihaksikkaan kehon ja kuinka välttää painonnostovammoja. Löydät myös parhaat varusteet vammojen ehkäisemiseksi tästä artikkelista!

 

Monet kuntosaleilla harjoittavat ihmiset valittavat selkäkipuista, ja he syyttävät sitä työpöydälle sidotuista työpaikoista, jotka istuivat tietokoneen edessä pitkiä aikoja. Ehkä he ovat oikeassa. Miksi sitten enemmän kehonrakentajilla on selkäkipuja verrattuna muihin kuin kuntosalilla käyviin kollegoihinsa?

 

Eikö niillä ihmisillä, jotka nostavat painoja ole vahvempia selkälihaksia tukemaan lihaksiaan ja selkäänsä, ja heidän pitäisi olla siis vähemmän alttiita selkäkivuille? Luulen, että tässä on taustalla jokin muu syy. Monet kehonrakentajat ja treenaajat kärsivät tavallisista painonnostovammoista, joita he eivät edes tiedä, kuten ala selän kivuista tai polvikivuista.

 

Monet ihmiset ajattelevat, että jos he eivät kärsi kipua nostaessaan painojaan, he eivät loukkaantuneet. Haluan kumota tämän kehonrakennus myytin juuri nyt. Monet painonnostovammat tulevat ilmi usein tietyn ajanjakson aikana. Jos ei välttämättä tunne kipua noston aikana, voi se kuitenkin aiheuttaa vammoja, esimerkiksi selkään. Hyvä varuste selkäkipuihin olisi painonnosto vyö, joka tukee selkää suurissa ja raskaissa nostoissa.

 

Se johtuu väärästä painonnostomuodosta, joka toistetaan yhä uudelleen monien harjoitusten aikana ilman kunnollisia ja turvallisia treenivarusteita, jotka aiheuttavat nivelten, jänteiden, rustojen ja lihasten kulumista. Monet loukkaantumiset eivät tapahdu vain heti tai yön yli, kuten varpaillesi pudottavat painot tai tuskallinen lihasrepeämä toiston aikana.

 

Siksi painonnostoliikkeiden suorittaminen oikeassa muodossa ja tekniikoilla ei vain auta lihaksia kasvamaan suuriksi ja nopeasti, vaan on myös tärkeää estää kehonrakennusvammoja ja treenivammoja.

 

Yleisiä vammojen syitä voidaan selittää myös liian painavien nostojen tai treenaajan, joka saattaa olla sairas, ja joka kuitenkin on mennyt kuntosalille, kun hänen tilansa ei ole optimaalinen tavallisesti nostettavan painon käsittelemiseen, kun hän on fyysisesti heikentyneessä tilassa. Vitamiinit ovatkin tärkeitä terveenä pysymisessä. Katso parhaimmat vitamiinit tästä!

 

Joten kun painot ovat liian raskaita tai olet liian heikko nostamaan tavallisesti tekemiäsi painoja, sinun on pakko huijata kääntämällä painoja ylöspäin vauhdilla ja laskemalla painoja painovoiman avulla huonolla ja huteralla tekniikalla. Tämä kuormittaa lihaksiasi ja niveliäsi huomattavasti.

 

Nämä liikkeet eivät pelkästään tuhlaa aikaa kuntosalilla, koska ne eivät todellakaan ole hyödyllisiä lihasten rakentamisessa. Ne aiheuttavat pelkkiä vammoja.

 

Esimerkki tavallisesta harjoittelusta väärässä muodossa ja resepti vammoja varten on yleinen hauiskäännös, joka tehdään niin sanotusti heijaamalla paino ylös.

Lisäravinteet

Treenaamisessa ja etenkin kuntosalitreenaamisessa lisäravinteilla on oma paikkansa. Ne auttavat sinua saamaan, esimerkiksi tarpeeksi proteiinia ja ravintoaineita. Nämä ovat erittäin tärkeitä lihaksen kasvattamisessa ja urheilussa. Lisäravinteet auttavat myös palautumisessa etenkin sen nopeudessa. Paremmalla palautumisella voi välttyä suurilta loukkaantumisilta. Löydät lisää lisäravinteista sivujemme lisäravinne osasta. Voit myös katsoa testaamamme parhaat lisäravinteet tästä!

1 ajatus aiheesta “Parhaat treenivarusteet treenaamiseen!”

  1. Paluuviite: Tehokas kotitreeni koko kropalle - Treenikunkku.fi

Kommentointi on suljettu.