Paras proteiinijauhe 2021

paras-proteiinijauhe

Mikä on paras proteiinijauhe?

Parhaan proteiinijauheen valinnassa on otettava huomioon paljon, mukaan lukien näiden proteiinijauheiden kustannukset. Kuitenkin kustannusten – vaikka sillä on väliä – tulisi olla viimeinen huomio, jos olet tosissasi kehonrakennuksesta. Ennen kuin harkitset eri tuotteiden kustannuksia, sinun on ensin määritettävä, mitkä tuotteet ovat hyödyllisimpiä, jotta voidaan määrittää, että tämä on sinulle paras proteiinijauhe. Kuitenkin ylihintaiset ja niin sanotusti paremmat proteiinijauheet eivät ole kummoisempia, kuin halvemmatkaan.

Kun haluat ostaa parasta proteiinijauhetta, tulet hämmästymään siitä, kuinka monta vaihtoehtoa sinulla on, ja mahdollisuudet ovat erittäin hyvät, että ilman joitain perustietoja proteiinijauheesta olet myös hämmentynyt. Näet jauheita, joissa on munanvalkuaisia, kalsiumkaseiinia, kokonaisia munia, hydrolysoitua heraa, heraproteiini -isolaattia, heraproteiinikonsentraattia, ja luettelo jatkuu ja jatkuu.

Jokaisella näistä erilaisista proteiinityypeistä on erilaisia etuja, ja on tärkeää määrittää, mistä niistä on eniten hyötyä, ennen kuin edes alat tarkastella erilaisia saatavilla olevia merkkejä. Saatat jopa huomata, että tarvitset proteiiniseosta, joka on pohjimmiltaan sekoitus useita erilaisia proteiineja.

Saatat myös huomata, että tarvitset useita erilaisiaproteiinilisäaineita ja että ei ole olemassa erityistä tyyppiä, joka olisi paras proteiinijauhe. Haluat esimerkiksi ottaa heraproteiinia harjoituksen jälkeen. Voit kuitenkin haluta ottaa hydrolysoidun proteiinijauheen ennen harjoitusta. Kouluta itsesi uudelleen erilaisista proteiineista ja määritä, mitä proteiinia tarvitset, ennen kuin alat käyttämään rahaa turhiin ja huonoihin proteiinijauhoihin.

Monet asiantuntijat ovat yhtä mieltä siitä, että proteiiniseoksen käyttäminen on paras valinta, koska saat kaiken hyödyn koko päivän ajan. Henkilökohtaisista tavoitteistasi ja tarpeistasi riippuen voit kuitenkin välttää sekoituksia ja käyttää yksittäisiä proteiinityyppejä eri vuorokaudenaikoina. Mutta tässä vaiheessa sinun on alettava harkita markkinoiden parhaiden proteiinijauheiden kustannuksia.

Parhaat proteiinijauheet ovat kalliita; mutta kallis ei aina tarkoita laatua. Toisaalta kaikki laadukkaat tuotteet ovat kalliimpia. Jälleen on hyvä lukea eri proteiinijauheiden arvosteluja määrittääksesi, mikä niistä on paras proteiinijauhe sinulle.

Monissa terveysruokakaupoissa on näytekokoja proteiinilisistä. Ennen kuin maksat suuria rahaa isoista kylpyammeista, osta sen sijaan näytekokoja – tai kaksi viikkoa – ja kokeile niitä. Tämä antaa sinulle paremman käsityksen siitä, mikä proteiinijauhe on paras proteiinijauhe sinulle ja tavoitteillesi. Voit myös halutessasi maksaa yhden kylpyammeen parasta proteiinijauhetta ystävän kanssa, jotta voit molemmat kokeilla sitä ennen oman kylpyammeen ostamista. Näin voit molemmat kokeilla useita eri tuotteita tietysti ajan mittaan ilman, että sinun on maksettava näiden tuotteiden kokonaiskustannukset.

Paras proteiinijauhe

Star Nutrition Whey-80

Whey-80® – Star Nutritionin korkealaatuinen proteiinijauhe urheilijalle, joka haluaa paremman palautumisen, lisää lihasmassaa ja tehokkaamman rasvanpolton!

– Edistää lihasmassan kasvua

– Erinomainen tapa täydentää päivittäistä proteiinin saantia

– Parantaa lihasten palautumista

– Todella hyvä maku ja liukenevuus

– Suomen suosituin proteiini!

Whey-80® on korkeapitoinen proteiinijauhe, jossa on todella hyvä maku ja liukenevuus. Tuote koostuu 100 % ultrasuodatetusta ja instantoidusta heraproteiinikonsentraatista, jonka avulla voit lisätä lihasmassaa ja parantaa lihasten palautumista – yhdistä kovaan harjoitteluun ja riittävään lepoon ja valmistaudu näkemään tuloksia!

Kova harjoittelu lajista riippumatta asettaa suuret vaatimukset ravinnonsaannille. Jos keho saa liian vähän tai huonolaatuista ravintoa, voi se alkaa näkyä lihasmassan menettämisenä. Erityisesti proteiinin saanti on todella tärkeää, kun harjoittelu on rankkaa: proteiini rakentuu aminohapoista, jotka ovat vastuussa lihasten rakentamisesta ja niiden palautumisesta.

Elimistön olisi hyvä saada proteiinia noin joka kolmas tunti, jotta kropan joutuminen kataboliseen tilaan (lihasproteiinin purku) voidaan välttää. Proteiinia on esimerkiksi eläinperäisissä elintarvikkeissa, soijassa ja proteiinijauheessa. Kana, punainen liha ja kanamunat ovat hyviä esimerkkejä tyypillisistä proteiinin lähteistä.

Urheilijan tavoitellessa selkeitä tuloksia ja lihasmassan kehittymistä, voi riittävän proteiinimäärän saaminen ruoasta tuntua hankalalle. Rajallinen aika, stressi, rahatilanne ja monet muut tekijät voivat hankaloittaa optimaalista ravinnonsaantia.

Juuri tässä Whey-80®:n erinomaisuus tulee esille: kätevä ja yksinkertainen tapa täyttää päivittäinen proteiinin tarve normaalin ruokavalion ohella!

Yksi annos Whey-80®:ä antaa noin 25 g – määrä vaihtelee hieman makujen välillä – proteiinia ja se valmistuu hetkessä. Makuvaihtoehtoja ja variaatioita on lukemattomia – proteiinijuoma, smoothie, aamupuuron sekaan, leivontaan ja niin edelleen. Vain mielikuvituksesi asettaa rajat!

Tärkeimpiä ajankohtia proteiinin saannille on silloin, kun kropan aminohappotasot ovat alhaalla: aamulla, harjoittelun jälkeen ja aterioiden välissä. Heraproteiinin ylivertaisuus lihasproteiinin purkautumisen estämisessä muihin proteiinin lähteisiin verrattuna tulee selkeästi esille erityisesti aamuisin ja harjoittelun jälkeen.

Star Nutritionin Whey-80® on nopea ja erittäin korkealaatuinen proteiinijauhe. Viimeisimmän valmistusteknologian avulla olemme saaneet aikaan puhtaan ja vahingoittumattoman proteiinin korkealla biologisella arvolla, täynnä lihaskasvua edistäviä aminohappoja.

Whey-80® on proteiini kaikille urheilijoille, lajista ja tavoitteista riippumatta!

Miksi valita heraproteiinijauhe

Kun alat etsiä heraproteiinilisää, harkitset todennäköisesti heraproteiinijauhetta, koska ne ovat tyypillisesti halvempia kuin muut heraproteiinityypit. Heraproteiinijauhe voi olla yhtä tehokas kuin muut heraproteiinituotteet, mutta on tärkeää, että valitset laadukkaan heraproteiinijauheen, kuten suosittelemamme.

Valitettavasti, kun tulet paikalliseen terveysruokakauppaan ostamaan heraproteiinijauhetta, odotat todennäköisesti pätevää myyjää, joka tietää kaiken hyllyllä olevista tuotteista. Todellisuudessa – todennäköisimmin – kohtaat teini -ikäisen, joka ei tiedä ensimmäistä kertaa kehonrakennuksesta, varsinkaan tuotteista, jotka ovat sen myymälän hyllyllä. He ovat vain minimipalkkaa varten. Vaikka myyjä on pätevä vastaamaan kysymyksiisi, hän edustaa yritystään – ei sinua – ja ehdottaa tuotetta, josta hän saa eniten voittoa, sen tuotteen sijaan, josta saat eniten hyötyä.

Ensimmäinen askel on tietää proteiinisi ja ymmärtää, että heraproteiini -isolaatti on paras valinta. Heraproteiini -isolaattia myydään heraproteiinijauheena. Opi lukemaan tarrat huolellisesti varmistaaksesi, että saat oikean tuotteen – sellaisen, joka sisältää kaiken haluamasi, sekä sellaisen, joka käyttää valmistusprosessia, joka ei suodata pois tai vähennä tuotteen hyödyllisiä ravintoaineita tai valitse suosittelemamme proteiinijauhe. Kouluta itseäsi, eikä sinun tarvitse olla riippuvainen siitä, että myyjä tietää, mitä tarvitset. Tiedät, miten voit tutkia tarroja löytääksesi tarvitsemasi.

Seuraava askel on jättää huomiotta näiden heraproteiinijauheiden hinnat. Jos teet valintasi hinnan perusteella, on todennäköistä, että et saa hyvää tuotetta, ja tietysti sinun ei tarvitse kysyä myyjältä tai käyttää aikaa kouluttaa itseäsi. Päätöksesi on jo tehty hinnan perusteella. Älä tee tätä virhettä. Esimerkiksi suosittelemamme proteiinijauhe on edullisemmasta päästä, sen hintalaatusuhteen vuoksi.

Etsi seuraavaksi puhtaita heraproteiinijauheita. Tämä tarkoittaa, että ne eivät sisällä hiilihydraatteja, ja jälleen kerran heraproteiini -isolaatti on se, mitä sinun pitäisi etsiä. Jos etsit yksinkertaisesti heraproteiini -isolaattia, valinnat muuttuvat vähemmän hämmentäviksi. Muuten silmiäsi ja aistejasi loukataan liian monilla valinnoilla. Näet heraproteiinijauheen muiden proteiinien kanssa. Näet heraproteiinijauhetta kaseiinin kanssa. Näet heraproteiinijauheen soijan kanssa. Valinnat jatkuvat ja jatkuvat, ja lopulta tarvitset vain heraproteiinieristejauhetta.

Jälleen, sitä ei voi sanoa tarpeeksi, on erittäin tärkeää, että opit heraproteiinijauheesta ennen ostamista. Muussa tapauksessa huomaat, että tuhlaat paljon rahaa tuotteisiin, jotka eivät tarjoa sinulle suurinta hyötyä. Heraproteiinijauhe on tärkeä kehonrakennuksessa, mutta se laskee vain, jos käytät laadukasta heraproteiinijauhetta.

Vegaaniset proteiinijauheet

Nykyään myös vegaaniset proteiinivaihtoehdot ravintolisänä ovat tulleet yhä yleisimmiksi treenaajien ja urheilijoiden keskuudessa, ja tänä päivänä voit löytää monia erilaisia vaihtoehtoja vegaanisista proteiinijauhoista. Jos vegaanisia vaihtoehtoja tarkastellaan yleisesti, ne eivät anna yhtä hyvää vaikutusta kuin klassisiin raaka-aineisiin kuten maitoon, perustuvat lähteet. Esimerkiksi suosittelemamme Star Nutritionin Whey-80 proteiinijauhe perustuu maito raaka-aineisiin. Ne valmistetaan sen sijaan kasviproteiinista, jolla on pienempi biologinen arvo kuin verrattaessa eläinperäisiin proteiineihin, jotka vaikuttavat tehokkaammin. Joissakin tapauksissa niillä on myös alhainen proteiini pitoisuus tai niistä puuttuu kokonaan yksi tai useampi aminohappo, mikä tarkoittaa, että niitä ei pidetä täydellisinä. Vegaanisia proteiinijauheita käyttävän kannattaisikin harkita EAA-lisäravinteen käyttöä, koska se sisältää kaikki välttämättömät aminohapot. Vegaanista ruokavaliota noudattavan henkilön kannattaa muutenkin pitää huolta proteiinin saannistaan.

Paras vegaaninen proteiinijauhe

Star Nutrition Soy Protein isolate

Star Nutritionin Soy Protein Isolate sisältää korkealaatuista ja hyvin liukenevaa soijaproteiini-isolaattia. Erinomaisen proteiinin lähde vegaaneille ja laktoosi-intolerantikoille!

 

– Kasviperäinen proteiinin lähde

– Jopa 84% proteiinia korkealla biologisella arvolla

– Antaa kaikkia välttämättömiä aminohappoja

– Edistää lihasmassan kasvua ja lihasten palautumista treeneistä

– Sekoita veteen tai lisää smoothie-juomaan

– GMO-vapaa

– Ei lisättyä sokeria

– Erinomainen vegaaneille ja laktoosi-intolerantikoille

Voitko saada liikaa proteiinia?

Proteiini on kuuma aihe Internetissä ja kuntosalilla. Se on aihe, josta keskustellaan laajalti kehonrakentajien, ravitsemusasiantuntijoiden ja lääkäreiden keskuudessa. On niitä, jotka sanovat, että et voi saada tarpeeksi proteiinia, kun taas toiset väittävät, että saat itse asiassa liikaa proteiinia. Mutta voitko todella saada liikaa proteiinilisää? Vastaus tähän on yleisesti ottaen et. Seuraavat esimerkit, mitä liiasta proteiinista voi tapahtua on proteiinin saannin viemisen äärimmäisyyksiin seurausta. Eli peruskäytössä voi käyttää proteiinijauhettasi huoletta.

Joskus saatat itse asiassa saada liikaa proteiinia. Valitettavasti keho ei varastoi proteiineja. Sen sijaan se muuttaa proteiinin rasvaksi ja varastoi sitten rasvan. Kun rasvaa varastoidaan, sinusta tulee ylipainoinen, ja se ruumiinrakenne, jota ammut, lentää ulos ikkunasta. Tämä on kuitenkin pienin ongelma, jos syöt liikaa proteiinia säännöllisesti.

Proteiinin yliannostus voi johtaa ketoosiin. Ketoosi tarkoittaa, että veressä on liikaa ketoneja. Tämä puolestaan voi vahingoittaa munuaisia. Kuivuminen johtuu myös liiallisesta proteiinista. Joten, kuten huomaat, erittäin vakavia terveysongelmia voi esiintyä, kun otat liikaa proteiinia tai liikaa proteiinilisää. Kokemasi painonnousu on pienin ongelma.

Joten kuinka paljon proteiinia tarvitset? Kuinka voit olla varma, ettet ole lopettanut sitä? Urheilijana tarvitset 1–1,5 grammaa proteiinia kutakin painokiloa kohden. Monet kehonrakentajat ottavat noin. 2 grammaa proteiinia kutakin painokiloa kohden, eikä useimmilla ole mitään ongelmia tämän kanssa. Tämä on hyvin yleistä voimaharjoittelijoille.

Saamasi proteiini voi tulla suoraan ruoasta tai proteiinilisistä, mutta suositellaan kiinteiden elintarvikkeiden ja nestemäisten proteiinilisien yhdistelmää. Jos haluat korvata ruoan proteiinilisillä, voit myös saada liikaa proteiinilisää riippumatta siitä, kuinka paljon tai kuinka vähän proteiinia todella syöt.

Näet, että kehosi tarvitsee kiintoaineita ja nesteitä. On totta, että nestemäinen proteiini imeytyy kehoon helpommin, minkä vuoksi nestemäistä proteiinilisää suositellaan heti treenin jälkeen. Kehosi on kuitenkin käytävä läpi ruoan sulattaminen, ja se toimii enemmän proteiinin sulattamisessa, mikä puolestaan polttaa enemmän kaloreita. Jälleen tarvitset kiinteiden elintarvikkeiden ja nestemäisten proteiinilisien yhdistelmän.

Jälleen kehonrakentajat tarvitsevat enemmän proteiinia kuin istuvat ihmiset ja jopa enemmän kuin jotkut muut urheilijat. Muista kuitenkin ”kaikki kohtuudella” -sääntö ja ymmärrä, että kun otat enemmän proteiinilisää kuin mitä todellisuudessa tarvitset tavoitteidesi saavuttamiseksi, et todellakaan vie sinua lähelle tavoitteitasi. Sen sijaan se jättää sinut ylipainoiseksi ja huonokuntoiseksi.

Cookie Consent with Real Cookie Banner